توزیع مصرف جهانی مس
ما مجموعاً دهه گذشته را صرف سرمایه گذاری در معادن مس کردیم در حالی که باید در معادن واقعی سرمایه گذاری می کردیم.
h/t @chigrl
توزیع مصرف جهانی مس
ما مجموعاً دهه گذشته را صرف سرمایه گذاری در معادن مس کردیم در حالی که باید در معادن واقعی سرمایه گذاری می کردیم.
h/t @chigrl
منبع: https://forexlive.com/news/copper-is-the-simplest-investment-thesis-anywhere-20221118/
با این حال، حتی با مجوزهای سریع، حداقل 7 سال از کشف تا اولین مس و اغلب 15 سال طول می کشد. برای از بین بردن شکاف عرضه مس خیلی دیر شده است. علاوه بر این، شما فکر میکنید که مس فراوانی برای استخراج وجود خواهد داشت، زیرا ما برای 3000 سال از آن استفاده میکنیم، اما میزان اکتشافات درجه بالا در 7 سال گذشته تقریباً صفر است.
تجارت در اینجا آشکارا مربوط به ماینرها است، به ویژه آنهایی که در نزدیکی تولید هستند و تجارت دیوید آینهورن است در حال ساخت است.
هرگز فراموش نکنید، انرژی های تجدیدپذیر مانند باد تقریباً، تقریباً 10 برابر مواد نیاز دارند [compared to] آنچه فناوری های مرسوم به آن نیاز دارند گفت.
چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟
همه آنچه گفته شد، به نظر من پاداش در این معامله بسیار بهتر از ریسک است و من هنوز دلیل قانعکنندهای برای اینکه چرا کار نمیکند نشنیدهام. واضح است که یک عنصر زمان بندی برای درست کردن معامله وجود دارد، اما آیا زمان بندی آن واقعاً بسیار مهم است؟
این فقط مس نیست در مورد تمام مواد برقی و فلزات یکسان است. برای برخی – مانند لیتیوم – عدم تعادل تقاضای عرضه پیشبینیشده فاجعهبار است، اما من از آن اجتناب میکنم زیرا پیشرفت فناوری باتری میتواند تجارت لیتیوم را به زانو درآورد. مس تقریباً در هر کاربرد غیر قابل تعویض است.
فکر نمیکنم بازار بهطور نزدیکبینانه روی عرضه کوتاهمدت و مازاد مس تا سال ۲۰۲۴ متمرکز است تا سالهای پایانی. هیچ کس نمی خواهد در یک رکود مس طولانی باشد.
تجارت در ماه گذشته بهبود یافته است، اما هنوز یافتن یک ماینر که با 30 سال ذخایر ثابت شده با 6 برابر EV/EBITDA (با قیمت فعلی مس) معامله میکند، سخت نیست.
بهترین سرمایه گذاری ها اغلب ساده ترین ایده ها هستند. این نمودار از گلدمن ساکس نشاندهنده تنها و قانعکنندهترین سرمایهگذاری بلندمدتی است که من میشناسم.
اولین، پیش بینی جنرال موتورز خودروهای برقی تا سال 2025 17 درصد فروش خواهند داشت. خودروهای برقی حداقل 2.5 برابر بیشتر از موتورهای احتراق داخلی مس استفاده می کنند و میزان مس در زیرساخت های مرتبط مانند ایستگاه های شارژ و زیرساخت شبکه یک مرتبه بزرگتر است.
من نگران چین هستم، جایی که 52 درصد مس جهان به آنجا می رود. رکود شدید در آنجا به شدت به تقاضا لطمه می زند و می تواند بازار را متعادل کند، اگرچه بیشتر این مصرف برای صادرات مجدد در محصولات است.
ثانیاً، مدیر عامل زیمنس انرژی در مورد کمبود مواد از جمله مس هشدار داد.
قبلاً بارها در مورد این مطلب نوشتهام، اما ارزش آن را دارد که یک بار دیگر با دو داستان که دیروز به سیمها برخورد کردند برجسته شود.
در ظاهر، این تجارت بیمعنای دهه است، اما همه میدانند که پول آزاد در بازارها وجود ندارد. گرفتاری چیست؟ حتی کنگره ایالات متحده نیز این مشکل را به رسمیت می شناسد و در تلاش است تا زمان بندی صدور مجوز را کاهش دهد. ارتش ایالات متحده حتی است در گفتگوها با ماینرهای کانادایی در مورد کمک های مالی برای ساخت معادن جدید